Actes de assemblees

Assemblea fundacional de La Borrassa 28 de setembre de 2014

1. Introducció:

Explicació de l’estat de la situació.

2. Funcionament Assemblea i repartiment de les comissions

Assemblea:

– Decidir els projectes a finançar

– Renovar els membres de les comissions

– Decidir els projectes subvencionats

– Decidir els critèris i ponderacions per donar subvencions i crèdits

Les comissions s’han d’encarregar de la gestió i realització de totes les tasques, però no necessàriament les assumeixen totes les feines.

Comissió coordinació:

– Formada per un membre de cada una de les altres comissions

– Vetllar per l’organització de l’assemblea i el seu funcionament.

– Coordinar totes les comissions i preparar les assemblees.

– Comunicació interna

– Relació amb COOP57

Coordinació selecció:

– Rebuda de propostes de projecte

– Valoració dels projectes per presentar a l’assemblea (juntament amb COOP57)

– Difusió de la borrassa

Comissió administrativa:

– Gestió dels sòcis i quotes

– Gestió del banc d’hores

Comissió comunicació externa:

– Representació pública

– Difussió de La Borrassa

– Captació de fons

– Anar a parlar amb promoció econòmica

– Anar a parlar amb les entitats socials

3. Respostes

– Gestió dels diners de les quotes de sòcies

Durant el primer any de funcionament de l’entitat i mentre no hi hagi massa capital per gestionar, els diners recollits de les quotes s’invertiran en el funcionament en si de l’entitat.

– Avals mancomonats. Qui ha de buscar els avals, els projectes, l’assemblea…?

En general no es veu massa clar el tema de buscar avals, és complicat trobar persones que puguin assumir el risc, tot i que tampoc es creu que La Borrassa hagi de fer d’avalador sempre.

L’aval s’entén com a suport del teixit social de l’entorn i com un compromís de treball previ de la persona que vol muntar el projecte.

El paper de La Borrassa hauria de ser d’acompanyament del col·lectiu que demani la subvenció i fer enllaços perquè trobin els diners/aval.

*A tenir en compte:

– COOP57 només accepten avals amb diners.

– A les bases dels projectes, dir que “calen avals” i explicar que podem fer aquest acompanyament per trobar-los.

– Crear una xarxa de microavals, tipus crowfunding

– Banc d’hores: com es gestiona, què pot fer?

Es planteja la possibilitat que les persones que dónin hores a La Borrassa ajudin a fer acompanyament als projectes.

CES: tenim creat un usuari per fer el còmput d’hores. Cada persona, hauria de posar les seves hores i es fa el còmput i varem.

Duran el primer any les hores es dediquen al funcionament de l’entitat, seguint el mateix criteri que l’econòmic.

– Principis ètics (buscar i ampliar amb el document)

· Economia al servei de les persones. Economia social.

· Els projectes han de ser ecològicament sostenibles i socialment compromesos.

· Econòmicament viables i no buscar enriquir-se.

. Que els projectes siguin equitatius i justos per totes les persones que el conformin.

· Que treballin de forma horitzontal: assemblearisme.

· Que siguin transparents.

· Territori

– Critèris de selecció (revisar amb COOP57 i document de La Borrassa)

· Eix estructural: Que sigui assemblearia, forma: cooperativa, entitat, autònoms?

ES DECIDIRÀ A UNA ASSEMBLEA EXCLUSIVA I EXTRAORDINÀRIA

4. Tasques

– Difusió i buscar persones i entitats perquè vinguin a l’assemblea

– Tornar a picar portes a Martorell, Abrera, Esparreguera, Collbató…

– Crear un google gropus

IDEES

– Fer una assemblea d’aquí un mes on es parlin els critèris que han de tenir els projectes. (d’aquí un més aproximadament) i poder començar a redactar el projecte.

– Que les actes de totes les reunions de comissions i assemblees estiguin penjades al Web.

5. Comissions: Tasques a assumir, subcomissions… Esquema de relacció de feines:

ASSEMBLEA: organ decisori

COORDINACIÓ: vetllar perquè es faci feina i recollir tota la info i necessitas de les diferents comissions. Prepara les assemblees i fer recordatoris i passar informacions a totes les sòcies. Formada per un membre de cada comissió.

ADMINISTRATIVA – COMUNICACIÓ I DIFUSIÓ- SELECCIÓ

Les tres treballen de forma autònoma i es comprometen a informar a totes les comissions. i penjar la seva feina al web perquè sigui pública.

COMISSIONS:

– ADMINISTRACIÓ: Ramon

– COMUNICACIÓ: Guillem, Raquel

– SELECCIÓ: Ona, Malba, Oliva, David

– COORDINACIÓ: Guillem, Ramon, David

. Assistència:

Guillem, Mario, Ona, Ramon , Malba, Oliva, Raquel , David , Albert Ràdio)

Convocatòria assemblea per primera convocatòria i elecció critèris ètics

Diumenge 16 de novembre a les 10:30h a la Comunitat Minera.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s